15 novembre 2018

Uitzonderlijk succes voor de zeven Abarth Days 2018 op de mooiste circuits van Europa

  • Zeven niet te missen afspraken op evenveel Europese circuits brachten meer dan 4.000 fans van het merk met de schorpioen bij elkaar.
  • Meer dan 3.000 proefritten op de weg en het circuit met het iconische nieuwe Abarth 595-gamma, ontwikkeld om de tweeledige persoonlijkheid van prestaties en stijl te belichamen, en met de adrenalineverhogende Abarth 124 Spider, waarvan de raceversie (de 124 rally) recent het Wereldkampioenschap R-GT op zijn naam schreef met een veertigtal overwinningen.
  • Deze editie was opnieuw een schot in de roos, met tal van sensationele activiteiten, zoals een authentieke rallyervaring, rondes op het circuit aan de zijde van professionele piloten, parades van klassieke Abarth-modellen, stunts en acrobatie, meeslepende DJ-sets en geanimeerde gamezones.
  • Het succes van de Abarth Days sluit perfect aan bij dat van het merk zelf. De 124 rally won zopas het Wereldkampioenschap Rally in de R-GT-klasse en de verkoop is met ongeveer 15 procent gestegen in vergelijking met 2017, mede dankzij het nieuwe Abarth 595-gamma, dat onlangs werd voorgesteld ter gelegenheid van de Targa Florio.
  • De Abarth Days 2018 waren opnieuw een klinkend succes. De buitengewone officiële meetings brachten van mei tot oktober duizenden fans van het merk met de schorpioen samen op zeven circuits in heel Europa: de Salzburgring in Oostenrijk, Ouest Parisien in Frankrijk, Circuito Vasco Sameiro in Portugal, Rockingham in het Verenigd Koninkrijk, Ascari Circuit Malaga in Spanje, Driving Center Baden in Duitsland en Autodromo Vallelunga in Italië.

    "Abarth is diep geworteld in de autosport en de emoties die de competitie en racerij teweegbrengen in alle fans," verklaarde Luca Napolitano, Hoofd van Fiat in de EMEA-zone en van het merk Abarth. "Vandaag komen Abarth-fans samen in 'The Scorpionship'. Deze grote gemeenschap telt meer dan 100.000 leden en speciaal voor hen werden de Abarth Days in het leven geroepen: zeven Abarth-bijeenkomsten op evenveel racecircuits in heel Europa. De meetings zijn simpelweg te leuk om te missen. Ze gaven alle deelnemers de gelegenheid om oude en nieuwe vrienden te ontmoeten en om hun passie voor Abarth uit te drukken met hun eigen wagens. Ook vormden ze een uitgelezen kans om de typische merkwaarden van Abarth - adrenaline, prestaties en stijl - te degusteren en opnieuw te ervaren. Voor het merk zelf waren de Abarth Days een ideale gelegenheid om de fans rechtstreeks te ontmoeten. Zij zijn immers de belangrijkste ambassadeurs van onze waarden en het is met hen dat we deze fantastische dagen vol plezier en opwinding op het racecircuit willen delen." 

    In het totaal kwamen er 4.000 fans opdagen en werden er meer dan 3.000 proefritten uitgevoerd op de weg en het circuit, zowel met de adrenalineverhogende Abarth 124 Spider als met de nieuwe versies van de iconische 595. Deze wagens belichamen de tweeledige persoonlijkheid van Abarth: de snelle 595 Competizione werd ontwikkeld voor de liefhebbers van prestaties en onvervalste racegeest terwijl de 595 Turismo zich aan het andere eind van het spectrum aansluit bij de stijl- en comforttraditie van de Italiaanse GT's, dankzij een doorgedreven aandacht voor details, lederen interieurs en het Urban Pack. De nieuwste versie van de legendarische Record Monza-uitlaat - standaard gemonteerd op de nieuwe 595 Competizione en 595 Pista - trok met zijn klank heel wat aandacht tijdens de Abarth Days op racecircuits in heel Europa. 

    Voor nog meer sensaties zorgden de vele nieuwe entertainmentactiviteiten die voor de verschillende meetings werden georganiseerd. Zo werden fans bij de 'rally experience' uitgenodigd voor een rit met de succesvolle 124 rally, die nauwelijks een jaar na zijn debuut het Wereldkampioenschap R-GT op zijn naam schreef met een veertigtal zeges in zijn klasse. Er was ook ruimte voor circuitritten met coaching door professionele piloten, meeslepende DJ-sets, geanimeerde gamezones, parades van vintage Abarth-wagens, acrobatische opvoeringen met stuntmensen en kampioenen zoals de befaamde freestyle-motorcrosser Vanni Oddera, die op de laatste Abarth Day op 27 oktober te zien was op het Vallelunga-circuit van Rome.

    Kortom, een succesvolle en opwindende formule die ook dit jaar bijdroeg tot een aanzienlijke groei van de Abarth-gemeenschap in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het aantal aangesloten clubs steeg van 39 eind 2017 tot 58 nu (34 in Italië en 24 in de rest van de EMEA-regio). De passie voor het merk met de schorpioen verenigt de zowat 100.000 leden van de Abarth-community 'The Scorpionship' (scorpionship.abarth.com). Telegram, het nieuwe socialemediakanaal dat het merk onlangs heeft gekozen vanwege zijn minder conventionele karakter, werd bovendien recent gelanceerd in Italië: https://t.me/abarth_italia.

    Het is dan ook geen toeval dat het succes van de Abarth Days 2018 perfect aansluit bij dat van het merk, dat in Italië met 15 procent is gegroeid in vergelijking met 2017. Ook op andere belangrijke Europese markten werd een vergelijkbare groei genoteerd. Zo ging het merk met 40 procent vooruit in Spanje en met ongeveer 30 procent in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Abarth is er altijd al in geslaagd om het vuur in autosportliefhebbers aan te wakkeren. Het is dan ook geen toeval dat er een grote massa de lancering van het nieuwe Abarth 595-gamma bijwoonde. Die lancering vond onlangs plaats in de marge van de Targa Florio, of 'Cursa', de legendarische race die onlosmakelijk verbonden is met de geschiedenis van Abarth. De beslissing om de nieuwe 595 voor te stellen tijdens editie 2018 van deze wedstrijd was een ode aan de 110e verjaardag van de geboorte van zijn oprichter en vierde tegelijk de decennialange band tussen het merk en zijn racetraditie.

     

    Brussel, 14 november 2018

     

    dernières vidéos

    recherche avancée

    Recherche...

    De
    Pour
    Recherche

    Images


    Download