27 novembre 2018

Nieuwe Fiat 500X: de meest technologische compacte SUV op de markt

  • De compacte SUV van Fiat heeft een volledig nieuwe look, technologie en nieuwe motoren.
  • Nieuwe generatie drie- en viercilinder FireFly Turbo motoren zijn tot wel 20% doeltreffender dan gewone benzinemotoren en tot 20% stiller dan de turbodieselmotoren die dezelfde prestaties leveren.
  • Een verkeersbordherkenning, snelheidsadviseur en spoorassistent zijn standaard op alle versies, voor een onberispelijke veiligheid en ondersteuning aan het stuur.
  • De nieuwste connectiviteitssnufjes dankzij het Uconnect 7" HD LIVE-systeem met aanraakscherm, dat een totale smartphone-integratie verzekert dankzij Apple CarPlay en Android Auto™.
  • Een volledig nieuw gamma met twee koetswerkversies en vier afwerkingsniveaus - Pop, Urban, City Cross en Cross.
  • Binnen zijn categorie is het model marktleider in Italië en staat het al sinds 2016 onafgebroken in de top vijf van bestsellers in Europa.
  • Om zijn leiderspositie in het SUV-segment in Europa te behouden lanceert Fiat de nieuwe 500X, Fiat 500X, een compacte cross-over die zich aan de top van zijn categorie bevindt inzake technologie. De Fiat 500X kreeg vanbinnen en vanbuiten een make-over met nieuwe looks en nieuwe technologie om tegemoet te komen aan de recente mobiliteitsbehoeften in een snelgroeiend segment waarin de 500X al een leidersplaats heeft in Italië en in Europa, waar het model sinds 2016 een van de top vijf bestverkopende modellen is binnen zijn segment. 

    De nieuwe 500X heeft een volledig opgefrist koetswerk met nieuwe led-clusters en led-koplampen. En ook het interieur kreeg een make-over waardoor de onmiskenbare 500-identiteit nog sterker wordt benadrukt terwijl hij meer functionaliteit en comfort aanbiedt. Bovendien biedt het nieuwe model als eerste Fiat een volledig nieuwe familie FireFly Turbo drie- en viercilindermotoren die een aangenaam rijgevoel garanderen en tot 20 procent zuiniger zijn dan vorige benzinemotoren, terwijl ze ook maar liefst 20 procent stiller zijn dan hun turbodieseltegenhangers. Deze motoren zijn bijzonder efficiënt en innoverend, en bevestigen opnieuw de technologische suprematie van FCA.  Deze FireFly Turbo motoren zijn de meest compacte en meest ecologische motoren momenteel beschikbaar in het Fiat-gamma.

    De rijervaring is bijzonder aangenaam, comfortabel en veilig dankzij de nieuwe rijhulpsystemen die als standaarduitrusting aangeboden worden op alle versies. De automatische verkeersbordherkenning en de snelheidsadviseur helpen bestuurders om zich aan de snelheidsbeperkingen te houden: een klik volstaat om de rijsnelheid aan te passen aan de informatie op de snelheidsborden terwijl de standaard spoorassistent de bestuurder waarschuwt wanneer hij afwijkt van zijn rijstrook op de snelweg.

    Voor de lancering van de nieuwe 500X heeft Fiat een schitterende, 2,5 minuten durende kortfilm gemaakt die zich inspireert op de cultfilm 'Back to the Future'*. Zo bevestigt het merk zijn band met de filmwereld, een relatie die vorig jaar culmineerde in de video 'See you in the future', een eerbetoon aan de zestigste verjaardag van de 500 met Oscar-winnaar Adrien Brody in de hoofdrol. De nieuwe film steunt op het concept van een opwindende tijdreis waarbij een jong koppel in de jaren zestig vertrekt in een toenmalige Fiat 600 en naar het heden wordt gekatapulteerd waar ze plots aan het stuur van de nieuwe 500X zitten. De kortfilm eindigt met een bijzonder optreden van de Amerikaanse acteur Christopher Lloyd, in de gastrol van een politieman die een veelbetekenende knipoog geeft en zo de reis door de tijd afsluit.

    *'Back to the Future' is een handelsmerk en copyright van Universal Studios en U-Drive Joint Venture. Onder licentie van Universal Studios. Alle rechten voorbehouden.

    Opgefrist design voor meer functionaliteit en persoonlijkheid in ware 500-stijl

    De nieuwe 500X, de onmiskenbare uitdrukking van het allerbeste Fiat-design, is geëvolueerd en is nu nog moderner en functioneler. Dit model introduceert immers nieuwe functies, ontworpen om meer comfort en veiligheid te bieden, met aandacht voor details en de typische stijl van de 500-familie. 

    De interessantste nieuwe eigenschappen omvatten nieuwe led-clusters. De nieuwe dagrijlichten en led-achterlichtclusters zijn standaard en ze creëren een nog modernere look die perfect aansluit bij de recentste stijlelementen die de 500-familie kwamen vervoegen. Beschikbaar op vraag zijn de nieuwe koplampen met volledige led-technologie, gemaakt in samenwerking met Magneti Marelli. Naast de onmiskenbare 500-stijl garanderen deze een nog krachtigere verlichting, 20% helderder dan met de Xenon-technologie die aangeboden werd op het vorige model. De zichtbaarheid is aanzienlijk verbeterd en ze verbruiken vijf keer minder energie dan traditionele halogeenlampen. Bovendien gaan ze ook oogvermoeidheid tegen dankzij de op daglicht gelijkende verlichting en dekken ze een breder gezichtsveld: bij een snelheid van 90 km/u worden obstakels bijvoorbeeld tot vier seconden eerder gezien - goed voor 100 meter - dan met standaard halogeenlampen.

    Een van de belangrijkste designkenmerken van de wagen ten slotte is de stijlvolle, hightech led-uitrusting rondom de module, die de voorkant van de Nieuwe 500X een duidelijke en opvallende visuele identiteit geeft. En niet te vergeten de achterlichtclustersdie beschikken over leds om ze nog unieker en herkenbaarder te maken. Bovendien verbeteren ze de zichtbaarheid en dus de veiligheid op de weg.

    De nieuwe Urban-versie kreeg een volledig nieuw bumperdesign vooraan en achteraan terwijl de Cross en City Cross beschermplaten met een nieuwe look kregen die hun gedurfde identiteit nog versterken. Het nieuwe design van de buitenkant past bij de twee persoonlijkheden van het model - de Urban om met gemak door het stadsverkeer te manoeuvreren dankzij de compacte afmetingen en de verhoogde rijpositie en de Cross voor avonturen buiten de stad, ook met 4WD. Compact langs de buitenkant, ruim langs de binnenkant: de grote en beschermende omgeving werd verfraaid dankzij het gebruik van premium materialen, een hoogwaardige afwerking en handige opbergruimtes.

    Een comfortabel interieur in een onmiskenbaar Italiaanse stijl, met keuze uit zeven verschillende uitvoeringen - gecreëerd door verschillende types stof, leder, afwerkingen en kleuren te combineren - een uitgebreid gamma zetelinstellingen en een ruime kofferbak. Een van de grootste innovaties is een volledig hertekende cockpit, met een nieuw, nog makkelijker te lezen instrumentenbord en een nieuw stuurwiel dat voorgevormd werd om een betere positionering van de handen van de bestuurder en een perfecte grip te garanderen. Daarnaast geniet u van premium Techno-lederen bekleding en radiobedieningen voor een veilig rijgedrag op elk moment. De ergonomische passagiersruimte draagt bij tot een comfortabele en ontspannen ervaring, ook dankzij de gemakkelijk bereikbare bedieningen, de positie van de versnellingspook en de handige armsteun vooraan.

    Het instrumentenbord is nog steeds opgedeeld in drie ronde elementen, in de perfecte 500-stijl en in een ideale mix van een vintage look en moderne technologie. Twee analoge wijzerplaten met snelheidsmeter en toerentellers staan langs de zijkanten terwijl de 3,5" configureerbare tft-display in het midden de bestuurder belangrijke informatie geeft op een eenvoudige en duidelijke manier.

    Nieuwe generatie FireFly motoren voor topprestaties binnen hun categorie

    De Nieuwe 500X is het eerste Fiat-model dat aansluit bij de innovatieve familie van FireFly  Turbo motoren die ontworpen werden om voor klanten het juiste evenwicht te bieden tussen de rijprestaties en tevredenheid van de beste turbodieselmotoren (maar wel 20% stiller) en de garantie op 20% meer doeltreffendheid in vergelijking met de vorige benzinemotoren.

    De nieuwe Firefly Turbo motoren zijn Euro 6/D-TEMP-conform en uitgerust met een partikelfilter (GPF: Gasoline Particle Filter), ze zijn het resultaat van meer dan 75.000 uren virtuele testen, 60.000 uren reële testen buiten het voertuig en 5 miljoen kilometer afgeklokt op wegen wereldwijd om de stevigheid en betrouwbaarheid ervan te garanderen.


    Het nieuwe gamma FireFly Turbo motoren is ontwikkeld op een modulaire structuur met een cilindereenheid van 0,33 liter. Het omvat een 1-liter driecilinder die 120 pk en 190 Nm maximumkoppel levert, in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak en voorwielaandrijving, alsook een 1,3-liter viercilindermotor met 150 pk en 270 Nm, gekoppeld aan een automatische DCT-zesversnellingsbak met dubbele koppeling en voorwielaandrijving.

    Hun specifieke architectuur garandeert de efficiëntie en moduleerbaarheid, de hoge standaardisering van onderdeel- en productieprocessen, de flexibiliteit en de openheid naar toekomstige evoluties toe.
    De nieuwe motoren zijn volledig gemaakt van aluminiumlegeringen, die een onklopbare lichtheid garanderen (de driecilinderversie weegt maar net 93 kg), terwijl het cilinderblok, ontwikkeld in samenwerking met Teksid, van een spuitgegoten aluminiumlegering gemaakt is, met een bodemplaatarchitectuur voor de beste combinatie van rij-, gewichts- en structuurprestaties.


    Het gebruik van vele innovatieve technische eigenschappen draagt bij tot de verbetering van de prestaties en de maximalisering van het rijcomfort. Bijvoorbeeld de directe benzine-injectie die de volumetrische efficiëntie maximaliseert en de turbocompressor met lage inertie, die gecontroleerd wordt door een elektrisch aangestuurde afvoerklep. Deze afvoerklep garandeert in combinatie met een compressor, die rechtstreeks in het inlaatspruitstuk gekoeld wordt met water, een snellere reactietijd en een vlotte versnelling.

    Nog een innovatie van de nieuwe FireFly Turbo motoren is de introductie van de derde generatie van de exclusieve MultiAir-technologie (MultiAir III). Die optimaliseert de verbrandingsefficiëntie nog meer via een voortdurende controle van de opening en timing van de inlaatklep. Dankzij de specifieke inlaat- en uitlaatnokprofielen verbetert dit de efficiëntie bij lage belasting door de uitlaatgassen te recycleren via een vroegtijdige opening van de inlaatkleppen. Wanneer meer kracht nodig is, dan vermindert de MultiAir III-technologie de reële compressieverhouding door het sluiten van de kleppen te vertragen, de detonatie te controleren en vooral de benzine-efficiëntie te verbeteren, zelfs bij de zwaarste belasting.

    En ten slotte werd het gamma benzinemotoren van de nieuwe 500X aangevuld met de betrouwbare 1.6 E-Torq met 110 pk, gecombineerd met een manuele versnellingsbak en voorwielaandrijving, nu geüpgraded om te voldoen aan de Euro 6/D-TEMP-emissienorm.

    FireFly Turbo 1-liter, driecilinder, 120 pk koppel- en vermogenscurves

    FireFly 1,3-liter, viercilinder, 150 pk koppel- en vermogenscurves

    De drie MultiJet II-turbodieselmotoren met Start&Stop-systeem kregen ook een upgrade en zijn nu Euro 6/D-TEMP-conform

    De Nieuwe 500X kan worden uitgerust met de drie turbodieselmotoren met MultiJet II, een technologie die ontwikkeld en gepatenteerd werd door FCA, en voortaan wordt aangevuld met een SCR-katalysator (Selective Catalytic Reduction) om te voldoen aan de Euro 6/D-TEMP-norm. 


    Er zijn drie inhoudsversies beschikbaar: 1,3, 1,6 en 2 liter. De 95 pk 1.3 MultiJet II-motor werd gecombineerd met een manuele versnellingsbak en voorwielaandrijving. De 120 pk 1.6 MultiJet II turbodieselmotor kan gecombineerd worden met een manuele of automatische DCT-zesversnellingsbak met dubbele koppeling met voorwielaandrijving, terwijl de 150 pk 2.0 MultiJet II-krachtcentrale beschikt over een automatische negenversnellingsbak en vierwielaandrijving. Om de efficiëntie te maximaliseren beschikken alle dieselmotoren over een nieuwe uitlaatgaszuivering, die in een enkele eenheid een SCR-katalysator combineert met een AdBlue*-injectie om de stikstofuitstoot (NOx) te beperken en een roetfilter om stofdeeltjes tegen te houden en te verminderen. Dit betekent dat de motor aansluit bij het hoogste niveau van eco-compatibiliteit dat vandaag wordt aangeboden op de markt voor dieselsystemen, en dit zonder compromissen op het vlak van prestaties. De vermogens- en de koppelcurves bevestigen de uitmuntendheid van de MultiJet II-familie, gekenmerkt door een optimale koppel bij een laag toerental in de nieuwste configuratie. De 1,3-l MultiJet II levert 95 pk en een maximumkoppel van maar liefst 200 Nm bij 1.500 t/min. Voor de 1,6-l MultiJet II is dat 120 pk en een maximumkoppel van 320 Nm bij slechts 1.750 t/min, en voor de 2.0 MultiJet II 150 pk en een indrukwekkend maximumkoppel van 350 Nm bij 1.500 t/min.

    *AdBlue® is een oplossing van 32,5% ureum met hoge zuiverheid en 67,5% gedemineraliseerd water.

    Gemoedsrust en veiligheid aan het stuur dankzij de meest innovatieve rijhulpsystemen

    Behalve zijn stijl, zijn rijkelijke uitrusting en zijn opmerkelijke comfortpeil biedt de Nieuwe 500X ook oplossingen voor klanten die meer rijhulpsystemen en connectiviteit wensen om een opwindende, comfortabele en veilige rijervaring te verzekeren.


    Twee nieuwe systemen worden als standaarduitrusting aangeboden op alle versies. Het betreft de verkeersbordherkenning die verkeersborden leest en de snelheidsadviseur die bestuurders de mogelijkheid biedt om hun rijsnelheid aan te passen aan de borden langs de weg om zo snelheidsovertredingen te voorkomen. Lane Assist, het automatische waarschuwingssysteem voor wanneer u afwijkt van uw rijstrook, is ook standaard. De optionele uitrusting omvat Blind Spot Alert, een autonoom remsysteem en de Safety Distance Manager (ACC), die de snelheid van de wagen aanpast aan de snelheid van het verkeer en de afstand tot het voertuig voor u.

    De nieuwe verkeersbordherkenning omvat een camera die gemonteerd wordt langs de binnenkant van de voorruit en die de snelheidsbeperkingen op de verkeersborden langs de weg leest. De geregistreerde gegevens worden in real time doorgestuurd naar het display op het instrumentenpaneel en ze wijzen de bestuurder op de na te leven beperkingen. 

    Snelheidsadviseur: dit is een nieuwe functie van de snelheidsbegrenzer, die, wanneer geactiveerd, met een eenvoudige klik de snelheid van de wagen aanpast aan de snelheidslimiet. Meer in detail identificeert verkeersbordherkenning de geldende snelheidsbeperking en de innovatieve snelheidsadviseur vermindert de snelheid eenvoudig en snel in het voordeel van de veiligheid. Kortom, het gaat om een kostbare reisgezel.

    Lane Assist: het waarschuwingssysteem voor wanneer u afwijkt van uw rijstrook. Het gebruikt de optische sensor van de camera om de positie van de wagen ten opzichte van de wegmarkeringen op het wegoppervlak te bepalen. Wijkt de auto van zijn rijstrook af, dit wordt door het systeem geïdentificeerd wanneer er een trajectverandering plaatsvindt zonder activering van de richtingaanwijzers, dan triggert het systeem een visueel alarm en geeft het extra koppel aan het stuurwiel om de onbedoelde verandering van rijstrook tegen te gaan. Lane Assist werkt bij snelheden tussen 60 en 180 km/uur en kan door de bestuurder geactiveerd worden.

    Safety Distance Manager: dit systeem kan geactiveerd worden voor een automatische snelheidsvermindering wanneer het voertuig de voorligger op dezelfde rijstrook nadert of wanneer een ander voertuig invoegt op dezelfde rijstrook. De Safety Distance Manager keert terug naar de oorspronkelijke snelheid wanneer het voertuig ervoor versnelt of naar een andere rijstrook gaat. Het houdt de wagen ook op een bepaalde afstand van zijn voorligger, zoals ingesteld door de bestuurder. Dit systeem werkt vanaf een snelheid van 30 km/uur. 

    Autonoom noodremsysteem: deze functie op de Nieuwe 500X kan obstakels herkennen op het traject van de wagen en kan automatisch remmen wanneer de bestuurder geen actie onderneemt om een aanrijding te voorkomen. Het ondersteunende remsysteem omvat drie functies: autonome noodrem, voorvulling van de remmen en remondersteuning. De eerste functie respecteert de bedoelingen van de bestuurder en laat hem de volledige controle over de wagen behouden, maar voert een noodremmanoeuvre uit na een zorgvuldige evaluatie van de positie en snelheid van de obstakels, de snelheid van het voertuig, de laterale versnelling, de stuurhoek en de druk die uitgeoefend wordt op het gaspedaal (en veranderingen voor deze waarde). De voorvulling van de remmen laadt het remsysteem al op voor een snellere reactie, zowel wanneer de autonome noodremfunctie getriggerd wordt als wanneer de bestuurder op de rem gaat staan. Ten slotte herkent de remassistent noodsituaties en past hij de reactie op het rempedaal aan voor nog sneller remmen in omstandigheden waarin dit van cruciaal belang is.

    De automatische koplampen met Adaptive-High Beam-functie worden automatisch aan- en uitgeschakeld naargelang de intensiteit van het buitenlicht en ze kunnen uitgerust worden met de Adaptive-High Beam-grootlichten, die automatisch omschakelen naar dimlichten wanneer een ander voertuig gekruist wordt..

    Blind Spot Alert en Rear Cross Path-detectie maken gebruik van radarsensoren om bestuurders bij te staan bij het veranderen van rijstrook en wanneer ze voorbijsteken of voorbijgestoken worden door voertuigen buiten hun gezichtsveld. Blind Spot Alert waarschuwt de bestuurder voor voertuigen in de dode hoeken via oplichtende iconen op de buitenspiegels en een geluidssignaal. Bij het achteruitrijden uit een parkeerplaats, waarschuwt de Rear Cross Path-detectie de bestuurder indien het systeem aankomende voertuigen identificeert.

    De regen- en lichtsensor gebruikt een infraroodsensor achter de achteruitkijkspiegel en controleert de voorruit continu met infraroodstralen om regendruppels te detecteren. Wordt er regen gedetecteerd, dan activeert het systeem automatisch de ruitenwissers. En bij beperkt buitenlicht schakelt de schemersensor de koplampen automatisch in om zowel de zichtbaarheid als de veiligheid te verbeteren.

    Via de achteruitrijcamera biedt het Uconnect-systeem een groothoekbeeld op de zone onmiddellijk achter de wagen waardoor de bestuurder gemakkelijk en heel veilig achteruit kan rijden. Het systeem omvat dynamische rasterlijnen voor ondersteuning bij het parkeren in smalle en kleine plaatsen.

    Met Keyless Entry & Keyless Go verifieert de controlemodule van het systeem of de sleutel in de buurt is wanneer de bestuurder in de buurt van de wagen komt en aan de deurgreep trekt. Het systeem herkent dan de versleutelde code die via radiofrequentie wordt doorgegeven en ontgrendelt de deur. Het enige wat de bestuurder moet doen is achter het stuur gaan zitten en de motor starten door gewoon op de knop op het dashboard te drukken. Daarom is dit systeem zo handig, vooral wanneer de sleutel in een zak of handtas zit en de bestuurder zijn handen al vol heeft met andere tassen of koffers.

    De Actieve achteruitkijkspiegel is een antireflectiespiegel die, eens de functie geactiveerd wordt via de daarvoor bedoelde knop, automatisch de reflectie vermindert van een licht afkomstig van achter de wagen.

    Voor de baanbrekende connectiviteit zorgt het Uconnect 7" HD LIVE-systeem met aanraakscherm, Apple CarPlay-integratie en Android Auto™-compatibiliteit.

    De slimste oplossingen aanreiken, die het leven aan het stuur vereenvoudigen en verbeteren, dat staat centraal in de missie van Fiat. Dit idee zit ook vervat in het Uconnect™ 7" HD LIVE touchscreensysteem, het allernieuwste op het vlak van connectiviteit met Apple CarPlay-integratie en Android Auto™-compatibiliteit. Het betreft een ontwikkeling die gecreëerd werd voor klanten die veel belangstelling hebben voor connectiviteit en voor de nieuwste trends binnen het domein van infotainment. Het innovatieve Mopar® Connect, dat bijstandsservices en controlefuncties vanop afstand combineert om de gemoedsrust onderweg te verhogen en een constante controle vanaf een smartphone te verzekeren, is verkrijgbaar op vraag.

    Het systeem Uconnect™ 7" HD LIVE, de nieuwste generatie van het Uconnect™-systeem behoort tot de standaarduitrusting en omvat een 7"-aanraakscherm met hoge resolutie, een handenvrije Bluetooth-interface, audiostreaming, tekstlezer en stemherkenning, AUX- en USB-poorten met iPod-integratie en bedieningen op het stuurwiel. Achteruitrijcamera en het nieuwe TomTom 3D geïntegreerde navigatiesysteem zijn beschikbaar op aanvraag. Bovendien zullen gebruikers altijd verbonden zijn met de Uconnect™ LIVE services. Door de gratis Uconnect™ LIVE app uit de App Store of Google Play Store te downloaden op hun smartphone, kunnen gebruikers ten volle genieten van de voordelen van Uconnect™ Live, zoals het streamen van muziek via Deezer en TuneIn, nieuws van Reuters, verbonden navigatie met TomTom LIVE en de mogelijkheid om contact te houden met vrienden via Facebook Check-in en Twitter. 
    Tot slot verzekeren eco:Drive en my:Car dat klanten hun rijstijl kunnen opvolgen om het brandstofverbruik en de gebruikskosten van hun wagen te drukken, waar ze ook heen willen rijden.

    Apple CarPlay en Android Auto™: de bijzonderste functie op het Uconnect™-systeem is de integratie van Apple CarPlay - de slimste en veiligste manier om een iPhone te gebruiken tijdens het rijden - en de compatibiliteit met Android Auto™, om te kunnen genieten van alle functies van Google. 
    Apple CarPlay optimaliseert de routes die het uitstippelt op basis van de verkeerssituatie en kan worden gebruikt om te telefoneren, om tekstberichten te verzenden en ontvangen en muziek af te spelen terwijl de bestuurder zich ten volle concentreert op de weg. Sluit uw iPhone aan en vertrek.Apple CarPlay werkt ook met andere apps op uw iPhone, zoals uw favoriete audio-, berichten- en spraak-apps. CarPlay werkt samen met de spraakassistent Siri en is speciaal ontwikkeld voor rijscenario's.

    Het systeem is ook compatibel met Android Auto™, dat de Android-ervaring doortrekt naar de auto door apps en services te projecteren op het centrale scherm. Android Auto™ werd ontwikkeld om gemakkelijker en veiliger informatie op te zoeken tijdens het rijden.
    De bestuurder kan Google Maps™ gebruiken om routeaanwijzingen te ontvangen en gemakkelijk toegang te krijgen tot muziek, multimedia-inhoud en de meest gebruikte messengers. De eenvoudige, onmiddellijke interactie met toestellen maakt het leven van de inzittenden makkelijker door hetzelfde besturingssysteem te gebruiken in de auto en dus voortdurend geconnecteerd en veilig te rijden. Dat vertaalt zich in een fantastische levenskwaliteit en een betere ergonomie in het interieur.
    Wanneer een Android-smartphone verbonden wordt met het voertuig of het compatibele stereosysteem, dan verschijnen de apps van Android Auto op het display van het voertuig. Om meer te weten te komen over de compatibiliteit met Android Auto kunt u een kijkje nemen op support.google.com/androidauto.

    Android Auto, Google Play en Google Maps zijn handelsmerken van Google LLC.     
    Apple CarPlay is een geregistreerd handelsmerk van Apple Inc.

    De Mopar® Connect services komen tegemoet aan de behoefte van het digitale tijdperk om heel wat gegevens in real time uit te wisselen en te monitoren door gebruik te maken van geconnecteerde apparaten en gebruiksvriendelijke interfaces.

    Mopar® Connect volgt dit principe door een gamma bijkomende diensten aan te bieden die klanten kunnen beheren met de Uconnect LIVE-app. De meest interessante daarvan zijn noodhulp op de weg bij ongevallen en de mogelijkheid om de deuren vanop afstand te vergrendelen en ontgrendelen. Andere functies zijn onder meer het lokaliseren van het voertuig bij diefstal, het verzenden van een waarschuwing wanneer een bepaalde snelheidsbeperking wordt overschreden of wanneer het voertuig een vooraf afgebakende zone verlaat.

    Tot slot toont Mopar® Connect de positie van de geparkeerde auto en kan deze worden gebruikt om informatie over zijn toestand (brandstofpeil, batterijlading, bandenspanning) te bekijken.

    Mopar Connect® is geïntegreerd met de geconnecteerde Uconnect LIVE-diensten (my:Car, eco:Drive, G:Skills en TomTom LIVE). Ze worden aangevuld met twee nieuwe services, my:Assistant en my:Remote Control. Met my:Assistant detecteert Mopar® Connect bijvoorbeeld noodsituaties bij een ongeval en belt het systeem een operator, die op zijn beurt de hulpdiensten informeert. Bij diefstal wordt een vergelijkbare procedure geactiveerd: het systeem detecteert dat de auto beweegt zonder dat de sleutel in het contactslot zit, activeert de bijstand en verzendt de autogegevens naar het Operations Centre.

    Compleet gamma voor alle mobiliteitsbehoeften 

    Het gamma omvat vier versies op grote markten binnen het EMEA-gebied, namelijk de nieuwe 500X Pop, de instap-interpretatie van het Fiat-model; de New 500X City Cross om te ontsnappen aan het alledaagse verkeer en de New 500X Cross, het beste van het beste voor avonturen buiten de stad, zelfs op besneeuwde of onverharde wegen.

    Het aanbod omvat zes motoren, twee aandrijvingsopties (voorwiel- of vierwielaandrijving) en vier versnellingsbakken (manuele vijf- of zesversnellingsbak, automatische DCT-zesversnellingsbak en negentrapsautomaat).

    Klanten kunnen ook kiezen uit veertien verschillende koetswerkkleuren: naast de nieuwe drielagige Pearl White-lak en de nieuwe metaalkleuren Italia Blue en Techno Green omvat het assortiment ook de metaalkleuren Jeans Blue, Venezia Blue, Argento Grey en Moda Grey, de pastelkleuren Gelato White, Cinema Black, Cappuccino Beige en Passione Red, de matte tinten Matt Jeans Blue en Matt Alpi Green en het exclusieve Amore Red. Het aanbod wordt aangevuld met zeven verschillende wieldesigns (16", 17" en 18") en zeven interieurconfiguraties.

    Meer in detail: het gamma Nieuwe 500X start bij het uitrustingsniveau Pop, het instapmodel van het gamma en uitgerust met hetUConnect-systeem met 5'' scherm gevolgd door de versie Urban, een uitstekend alternatief voor de wagens van het C-segment met de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uitvoeringen. Uiteraard omvat de standaarduitvoering op de meest stadsgerichte versies led-dagrijlichten en -achterlichten, het nieuwe Techno-lederen stuurwiel, het nieuwe instrumentenbord met monochroom 3,5'' tft en dubbele USB-poort alsook het UConnect systeem met 7'' scherm,  manuele airco, een snelheidsregelaar, elektrische parkeerrem en een 60/40 opgedeelde achterbank.

    De outfit wordt aangevuld met de nieuwe rijhulpsystemen voor herkenning van verkeersborden en snelheidsadvies, en ook met Lane Assist, 6 airbags (vooraan, raam en zijkant) en ESC (elektronische stabiliteitscontrole).

    De tweede interpretatie van de Nieuwe 500X is de City Cross, die opvalt door zijn vernieuwde beschermplaat en speciale bumper. Bovendien wordt de offroad-look volledig afgemaakt door de 16" lichtmetalen velgen, satijnachtige verchroomde details en spiegelkappen in koetswerkkleur. Ook standaard zijn de mistlampen vooraan, het dashboard in koetswerkkleur en het 7" Uconnect-systeem met DAB digitale radio, compatibel met Apple CarPlay en Android Auto.

    De derde en laatste interpretatie van het model is de Nieuwe 500X Cross, de topversie met 17" lichtmetalen velgen, dakstangen en getinte ruiten bovenop de specifieke offroad-uitrusting van de vorige versie. Binnenin omvat dit afwerkingsniveau het 7" Uconnect-systeem met satellietnavigatie, Apple CarPlay-integratie en Android Auto-compatibiliteit. Ook standaard zijn de automatische klimaatcontrole, de parkeersensoren achteraan, de achteruitrijcamera en de schemersensor.

    En dankzij de vele specifieke Packs kunnen de klanten hun auto's nog meer personaliseren, en dit met grote besparingen op de aankoop van aparte opties.

    FCA Bank financiële pakketten voor de nieuwe 500X 

    FCA Bank, de captive bank van Fiat Chrysler Automobiles en Crédit Agricole Consumer Finance, ondersteunt de merkverkoop van Fiat brand door voortdurend aangepaste financiële oplossingen aan te bieden om alle klanten de best mogelijke ervaring te bieden.
    Om tegemoet te komen aan de behoeften van nieuwe 500X-kopers biedt FCA Bank vandaag een volledig assortiment financiële pakketten in combinatie met verzekeringsdiensten, voornamelijk Leasing- en PCP (Personal Contract Purchase)-oplossingen. Deze oplossingen bieden een betaalbare maandelijkse uitgave en drie opties op het einde van het contract: de wagen houden, teruggeven of het contract vernieuwen met een nieuwe wagen.
    Voor de lancering van de Nieuwe 500X introduceert FCA Bank een innovatieve optie voor zijn klanten waardoor ze hun maandelijkse uitgave steeds beter kunnen afstemmen op de kilometers die ze dagelijks afleggen.
    Klanten kunnen op het moment van aankoop trouwens kiezen voor het kilometerpakket dat het best aansluit bij hun individuele rijgewoonten. De maandelijkse uitgave zal dus variëren naargelang de gekozen kilometers, en dit met dezelfde keuzevrijheid op het einde van het contract: ze kunnen de wagen houden, inleveren of vernieuwen. Met FCA Bank kunnen klanten die weinig kilometers rijden profiteren van een pakket dat hun werkelijke gebruik van de auto weerspiegelt.

    Alle FCA Bank-oplossingen zijn niet alleen beschikbaar voor privéklanten, maar ook voor bedrijven en professionals. Bovendien kunnen klanten tegen competitieve prijzen kiezen voor huur-, aankoop- en langetermijnverhuurpakketten via Leasys, voor een zorgeloze rijervaring.

    Daarnaast biedt FCA Bank ook een ruim assortiment aan verzekeringsproducten, allemaal verkrijgbaar in een pakket met het financieringscontract: persoonlijke beschermingsdiensten - zoals de 'Kredietbeschermingsverzekering die de betaling garandeert van een deel van de financiering in geval van onvoorzienbare omstandigheden, zoals verlies van werk - en voertuigbeschermingsdiensten.
    De beschreven financierings- en verzekeringsoplossingen zijn beschikbaar in sommige Europese markten waar FCA Bank Group-bedrijven actief zijn: alle omkaderingen zijn extreem flexibel, zodat ze perfect afgestemd kunnen worden op lokale behoeften.

    De nieuwe Fiat 500X is beschikbaar bij de officiële Fiat-distributeurs in België en Luxemburg vanaf 8 september, vanaf €17.990 BTWI (€17.395 BTWI in Luxemburg) voor de versie 1.6 E-Torq Pop.

     

    Brussel, 27 november 2018

     

    dernières vidéos

    recherche avancée

    Recherche...

    De
    Pour
    Recherche

    Images


    Download